<Iwona Kmieć - właściciel i instruktor szkoły. Staż pracy instruktorskiej 33 lata. W tym czasie wielokrotnie uczestniczyłam w szkoleniach i warsztatach z tańca towarzyskiego z Panią Marią Brown, Lorraine Kuznik, Michałem Zdunem,Jolantą Bechyne, Bernardem Lewandowskim, Yvonne Taylor-Hill, Juan Dietrich Lange. Dyplomowany nauczyciel tańca (dyplom uzyskany po studiach dziennych - Wrocław 1990r.), P.S.K.O. specjalizacja - taniec towarzyski ( pod kierownictwem Pani profesor Beaty Lichtarskiej ). Dyplom wydany przez Ministra Kultury i Sztuki, mgr pedagogiki - specjalność animacja społeczno-kulturalna - WSP Zielona Góra, pedagog zabawy - Lublin KLANZA, instruktor aerobik-dancing - Wrocław AWF. Certyfikowany specjalista w zakresie savoir vivre, kwalifikacje z zakresu etykiety zdobyte w Europejskiej Akademii Dyplomacji w Warszawie.
Jesteśmy zrzeszeni w Polskim Towarzystwie Tanecznym
|
Podstawowym zadaniem kursów medalowych jest opanowanie takiego sposobu poruszania się, który dla tancerza jest spokojny i jednocześnie elegancki dla obserwatora.
Poszczególne techniki taneczne muszą tak być opracowane, że każdy z uczestników kursu bez specjalnego wysiłku i nakładu pracy (trening) będzie w stanie każdą z nich opanować.
Nawet jeżeli traktujemy kurs medalowy jako przygotowanie do tańca turniejowego, nie należy wprowadzać elementów tańca turniejowego takich jak:
- wyraz artystyczny czy
- "ponadwymiarowe" długości kroków, ani nie stosować ich w kryteriach nauczania i oceny.
Ocena ogólnego wyrazu tanecznego ogranicza się wyłącznie do obiektywnych i dających się porównać elementów. Są to:
- rytm,
- takt,
- postawą (ze szczególnym podkreśleniem, że naturalna postawa każdego z uczestników jest każdorazowo punktem wyjściowym w tej kategorii), trzymanie rąk i elementy techniki tanecznej (prostowanie kolan, wyprowadzenie kroku od pięty, itp.), których opanowanie byto tematem zajęć ostatniego i poprzednich kursów.
Szczególnie koordynacja pojedynczych elementów ruchu, osiągalna dopiero po dłuższym okresie ćwiczenia nie powinna być kryterium oceny w teście stopnia brązowego, a może nawet i srebrnego.
Ale również i w złotym teście nie należy poziomu technicznego tak zawyżać, by tylko przez utalentowanych tanecznie uczestników osiągalny był maksymalny poziom punktów.
Czyli również i w złotym kursie i teście nie powinno się przedkładać przesadnych ruchów tanecznych ponad naturalny i spokojny sposób pokonywania przestrzeni tanecznej.Szczególnie zaawansowani tancerze powinni tak poruszać się po parkiecie, żeby nie przeszkadzać innym w tańczeniu.
BRĄZ |
SREBRO |
ZŁOTO |
ZŁOTA GWIAZDA |
4 TAŃCE Walc angielski Disco Fox Cha Cha Cha |
- Tm+Ta - Tp+Ps - P+Rt |
|
5 TAŃCÓW Foxtrot Tango Rumba Cha Cha Cha |
- Po+Dłf - Rt+Lr - Ln+Ps - P(zp)+Rt |
|
6 TAŃCÓW Samba Jive Disco Fox Walc angielski Tango |
- R+Po - Ps+Tp - Dłf - Tm+Po - Rt+P |
|
6 TAŃCÓW Rumba Foxtrot Cha Cha Cha Quickstep Paso Doble |
- Ln+Tp - Dłf+P - Po+Ln - Po+R - Ps+Tp |
|
TANIEC DO WYBORU NA KONDYCJĘ |
Jive Foxtrot Walc wiedeński |
Samba Jive Walc wideński |
Foxtrot Cha Cha Cha Walc wiedeński |
Tango Jive Walc wiedeński |
SKRÓTY KRYTERIÓW OCEN
Ta - takt Rt - rytm Tm - trzymanie K - kondycja |
Ps - praca stóp Ln - linia nóg P - prowadzenie Lr - linia ramion |
Tp - taneczna prezentacja Po - program obowiązkowy Dłf - dowolność łączenia figur |
|
Powrót
|